fredag 2 oktober 2009

Golare?

Nu ska Anders och jag åka till Lund för att lämna in mina hemtentor. Det blir skönt att stryka ett streck över dem. Vi ska köpa en mobiltelefon till Niklas också. Kalle och Niklas är hos sin mamma i Malmö, så nu har jag Anders för mig själv, det är det bästa!

I lördags kväll träffade vi några av Kalles kompisar utanför Gästis. De hade sin första tonårsfylla (15 år) och sjöng och var stökig. De "feströkte" också som de kallade det. De hade köpt vodka från en av alla spritkällor i byn. Nu undrar vi om man ska säga något till deras föräldrar. De var bara glada och ingenting farligt hände. Man vill ju inte vara en tjallare... Anders hade velat veta om det var Kalle säger han. Jag funderar på om man ska skicka ett allmänt hållet mail typ: Vi är ofta ute och går på kvällarna i Anderslöv och har sett att ungdomarna har börjat dricka alkohol. Prata med era barn bla bla bla.
Vad är rätt att göra? :oS

1 kommentar:

Anonym sa...

ledsen att behöva understryka en av de nackdelar man möter som "vuxen".
alt 1. Tjalla och känn dig som en präktig vuxen som gör "det rätta"..
alt 2. Tjalla inte och känn dig som en barnslig vuxen som identifierar sig med 15 åringarna..

Alltså: En lose lose situation om du frågar mig?

Jag hade inte sagt nåt och intalat mig själv att jag håller lite extra koll och säger till när det blir nödvändigt, eller hoppas att nån annan säger nåt. Så blir den personen en präktig golare ;-D
/Tina