lördag 24 oktober 2009

Tävlingspremiär med trähäst

Idag har jag och Vevven varit på Sydslättens Ryttarförening och tävlat i dressyr. Jag lägger in en bild och kanske en filmsnutt sen. Jag var spänd innan för att jag inte visste hur han skulle sköta sig och orolig både för framridningen och att bli utesluten. Men han gjorde så gott han kunde för att vara så novis som han är. :) Inne på banan var han så spänd så att han kändes som om han var gjord i trä. Vi fick 53 procent och hamnade i slutet på startfältet. Han gjorde allt han skulle men mycket stelt och motvilligt.
Nu känns det jättebra att vi klarade det och jag vill göra om det imorgon igen fast bättre. Jag borde anmält mig till två klasser.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jättekul, Jenny!

Jag hörde att din caddy gjorde succe. Hade tydligen rätt tygel, stigbygel, träns, skopa, skap, schabrak, mankhöjd, grimskaft, pålle och voilock för en gångs skull.

Anonym sa...

hej där!
Roligt för Jenny tt ha en bra caddy, min fru är inte lika nöjd med mina insatser.
Hälsningar Kent i skåne

Anonym sa...

hur har man missat att denna aktivitet var i antågande :-/
Hur som helst- Kul att du är nöjd med dem båda tydligen :-)
Låter som ett bra framtida team!
:-D
/Tinatheultimatehangaround ;-)