torsdag 22 oktober 2009

Hemma-hos-reportage hos HKH Viktoria

På lördagen var vi bjudna hem till Vickan på Prästgårdsängen. Självklart åt vi godis, det godaste godiset finns i Göteborg. Jag brukar längta efter rödsvarta dödskallar och salta sillar när jag varit ifrån godismeccat för länge.




Anders är ju en tiopoängare men min huggtand är värre än någonsin, det ser ut som om den är alldeles nyslipad. Varför ser mina tänder ut som om de precis har kommit fram? Inga vuxentänder liksom...

Styrman Stefan brukar regera de flesta kvällar, så även denna. Jag har sett honom dansa förut men dansen han utförde till "Simply the best" på Halta Lottas krog knäcker det mesta.

Tina är det bra klös i, hon håller många utekvällar! Här funderar hon förmodligen över de svåra frågorna om antalet näckrosor i en damm. Hela kvällen föregick också en föreställning strax utanför krogen med en utkastad herre som låg fängslad med handbojor på trottoaren i väntan på bängen...

Ett fyllo till Oscar på Nobelgrillen: "Ja känner änna igen daj, håller din brossa på GAIS?". Oscar, på korrekt lugn svenska: "Jag har en bror som håller på GAIS och en som håller på IFK. Fyllot: "Ja, men du håller la osså på GAIS?", fyllot fortsätter men till kebabgubben: "du, ja betalar den här göbbens börjare, hans brossa håller på GAIS."

Det kallar jag lagkänsla!
Detta är ju så nära himmelriket som det går att komma. Kebabdags. Notera rutinerade Stefans take-awaypåse som han ska ta med sig hem till Linda. Den innehåller förmodligen kebab med ris och den ska placeras på nattduksbordet och ingen annanstans!

1 kommentar:

Anonym sa...

Lär säkert bli ett "Jul hos HKH" också!
//HKH