tisdag 23 februari 2010

Kalas på Stackmorahöjden

Sångaren i Anders band fyllde 40 i fredags. Han hade bjudit upp alla att fira. Vi skulle bo på deras värdshus Stackmorahöjden som ligger några kilometer från Orsa och någon mil från Mora. För övrigt bodde skådespelarna i Fäbodjäntan just på detta värdshus.

Det gick buss från Göteborg. Anders och jag blev hämtade på Mora Central av bussen och sen rullade vi upp på Stackmorahöjden. När vi kom fram åt vi tacobuffé. Anders åt två rejäla burritos fast han hade ätit en vegetariana med skinka och en halv calzone två timmar tidigare. Efter maten var det fria aktiviteter. Vi badade badtunna utomhus vilket var fruktansvärt kallt och jag hade stor ångest för hur jag skulle ta mig in från tunnan. Det var 15 minus typ... många bastade också och rullade i snön. Här är Edward utanför bussen.

På lördagen åkte tjejerna till ett badhus några kilometer bort. Det var perfekt varmt i poolen och det fanns bastu och japanskt tvagningsställe också. Vi pratade och åt god lunch. Dessutom fick vi parfymprover från Wiktoria. Mysigt att sitta inne och plaska i poolen till delfinsång när det var snöstorm utanför.


På kvällen var det fest med mat och sånt. Det blev massa spontanspelningar. På bilden är Nobby från Örebro, Stefan och Oscar i en typisk pose. Jag tror att Oscar skriker. Han proklamerade under kvällen att det var ett privilegium att få skrika efter att Joacim bett honom dämpa sig. Han ändrade sig senare till att det möjligen var en mänsklig rättighet.
Mia, Wiktoria och jag. Retar mig lite på min trista hållning, har jag inte lärt mig någonting om kroppsspråk på min retorikkurs? Lägg särskilt märke till Mias fina klänning, prickig, med klädda knappar och rosetter på axelbanden.



Joacim fick en bilbana som från oss och några andra. Han hade aldrig fått en bilbana när han var liten. Klump-i-halsen-varning för mig. Detta skulle tydligen vara den bästa bilbanan och den var tio meter lång så det blir säkert kul att leka med den.




Anders och Fredrik. Fredrik är Mias kille och det är Mia som har tagit bilderna. När min pappa såg bilder från Anders Indienresa frågade han just vad det var för Jesustyp som var med. Det är alltså inte Jesus utan Fredrik och han spelar bas i Hammerfall. Han är en typisk göteborgare och ordvitsar så det står härliga till.


Jag och Joacims sambo Wiktoria. Hon har förklarat att hon är blixtkänslig så det är väl därför hon råkar blunda.



Det fint inslagna paketet från oss. Oscar satt som på nålar hela tiden " ska du inte öppna det stora paketet nu?"



Det blev massa spontanspelningar. Hammerfall spelade några låtar och sen blandades det hej vilt bland alla festdeltagare. Anders spelade Rising Force som han spelade på 80-talet med Yngwie Malmsteen. De som spelade med honom tyckte det var stort och ville ta kort och få signerade trumpinnar efteråt. På frukosten nästa dag sade en av killarna: "jag kan inte fatta att jag fick spela Rising Force med Anders Johansson igår"










Inga kommentarer: