torsdag 11 februari 2010

Smarten

Igår när jag körde hem från jobbet stannade Smarten igen! Vid korsningen Ugglarpsvägen 101:an denna gång. Bara tre km hemifrån men ändå irriterande. Den stod precis på stopplinjen och jag vågade inte sitta kvar i den utan fick gå ut och ställa mig vid vägrenen i snöfyket. Det var helt vitt ute, det gick nästan inte att se någonting. Men det var fyra personer som stannade och frågade om jag behövde hjälp, folk är bra snälla! Jag ska också börja göra det när jag ser en nödställd...
Jag ringde till verkstan idag. Anders hade hetsat upp sig massor innan och tyckte jag borde vara arg för att den gick sönder igen. Men de skickade en assistanskår och hämtade Smarten här hemma så jag slapp bogsera den igen. Tyvärr var jag inte hemma, jag hade gärna velat se när den åkte bärgningsbil. (Jag hade också velat se hur bärgningsbilen bar sig åt inne på vår trånga parkering på tomten. Trängre än vanligt pga all snö dessutom)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hur fan fick Du hem den och in på gården?

Farsan sa...

Hur ofta serva Du den och kollar oljan?

Jenny sa...

Anders bogserade mig in på gården. Det var lite otäckt med all snö men gick bra. Jag servar den så ofta som man ska och nu är den ju precis nyservad! Hämtade den i tisdags...

Anonym sa...

De svinen tog 1500:- för att koppla in datorn för att konstatera att batteriet var slött. Det blev det när vi bogserade bilen iom att lyset var på. Att byta detta kostade 2500:-. Sen en service på 4000:- Olja filter + en baklampa byttes...sen har de dessutom brutit av ett fäste till en framlampa som kommer att rendera en tvåa på besiktningen.

Bilen gick sönder igen iom att de aldrig fixade originalfelet. De erbjöd sig att bogsera in den. Detta kostade massor. Hade man vetat detta skulle man ju dragit dit den själv. Vi trodde detta gjordes som kompensation för att de inte klarade av att fixa den första gången. Nu koster det ofattbara 5000:- till för att byta en sladd till växellåda som var felet från början. En sladd för 5000:-

Fy fan för Mercedes/Daimler-Chrystler! Ocker! Lurendrejare!

Anders