söndag 7 februari 2010

SJ - världens sämsta bokningssystem

Vi har precis försökt boka biljetter på SJs sida. Jag hatar den. Det finns ingenting som gör mig så arg som den sidan. Givetsvis funkade det inte med kortbetalning utan jag fick felmeddelande. När jag ska göra om allting så ligger de gamla valen kvar i en liten käck skuggad ruta till höger som SJ döpt till "Mina val". Bara det att det går inte att betala Mina val och när man försöker göra om bokningen så fylls bara Mina val på hela tiden så att resorna dubbleras och kostnaden springer iväg till tiotusentals kronor.
Jag fattar inte heller varför det ska kosta olika varje gång man köper en biljett på samma sträcka. Kan det inte vara som en buss där det kostar samma alltid? Systemet att det blir dyrare om många åker är bisarrt. Det går aldrig att veta om man får det bästa priset heller. Jag tror SJ gör precis som de vill med resenärerna.

Inga kommentarer: