torsdag 4 februari 2010

Paj bil

Idag när jag skulle åka till skolan smällde det till i bilen och motorn stängde av sig. Jag fick rulla in till kanten. Detta är precis innan järnvägen i Svedala. Ni som har varit här vet precis var det är.
Anders kom och vi bogserade bilen till Daimler Chrysler i Fosie utanför Malmö. Det är obehagligt att bli bogserad tycker jag. Det känns som om man är en ballong i ett snöre som någon springer med. Det rycker hit och dit och man måste trampa hårt på bromsen. Kallt blev det också. Tur att det bara var någon minusgrad.

Bilen framme på verkstan. Imorgon ska de ringa mig med en första diagnos. Det kostar 1500 kr. Sen ska jag kolla om det är något de kan laga på verkstan här i Anderslöv. Det kommer kosta fläsk i alla fall, det förstår jag ju.


4 kommentarer:

Anonym sa...

inget för KF, det hör jag ju!
//HKH

Anonym sa...

Ja, när nått går sönder på moderna bilar kostar det skjortan.
Meddela oss vad det blev i slutändan.

Anonym sa...

Tar man inte sin Smart till Toys R Us? Kram från Anneli

Jenny sa...

Haha, jo det hade förmodligen varit billigare! Det är svårt att laga smart själv för de är så special. Verkstan i byn fixar det typ inte.