söndag 28 februari 2010

Lugnare med åldern?

Jag har ju sagt tidigare att det inte finns något som gör mig så arg som SJs bokningssystem på nätet. När jag skulle boka biljett i fredags så blev det tekniskt fel och jag fick inget bokningsnummer även om pengarna hade dragits från mitt kort. Alltså fick jag ringa till deras kundtjänst och det var över en timmes telefonkö. När jag kom fram ville de ha mitt kortnummer och då hittade jag inte min plånbok. Jag blev så arg att jag slet ut telefonsladden ur telefonluren. Sen satte jag tillbaka den igen och tjejen jag pratade med var fortfarande kvar. En riktig urladdning alltså. Några timmar senare när vi sitter i soffan säger Anders till mig:
"Vad trodde du skulle hända när du ryckte ur telefonsladden?"
Jag svarade: "Ingenting, jag blev bara så himla arg"
Anders säger: "Det kunde jag också bli när jag var i din ålder, jag är mycket lugnare nu"
Jag fick sitta mittemot och skämmas. Anders är alltid klokare än mig.

3 kommentarer:

Farsan sa...

Heter det inte "klokare än jag"?

Jenny sa...

Nej! Se inlägget den 24 januari. :P

Anonym sa...

hehe,... sen läser man på Anders blogg att han gett fulfingret åt en tant, för att hon bad honom dämpa sig på tåget! Men det är klart!...man kan ju vara klok och omogen,.....?.. hehe
/Tina