söndag 7 februari 2010

Spelning i Lund

Jens har sin (sitt?) keyboard lutad som ni ser. Jag antar att det är något ergonomiskt med det. Så man inte får keyboardarm kanske? Eller så är det bara comfy som vår granne Anya hade sagt.

Det är kul när det händer något här i Skåne. Igår hämtade vi Kalle och Niklas i Malmö sedan åkte vi till Mejeriet, ett kulturcenter enligt deras hemsida, i Lund. Anders bror Jens skulle spela där med Stratovarius som hans band heter. Jag var nykter och chaufför. Jobbigt när man bor på landet att någon alltid måste köra. Stefan var där också så det blev riktigt kul. Varje gång jag tittade på Stefan stod han med en öl i handen och en ring av lyssnare runt sig. Stratovarius har tre finska medlemmar, en tysk som verkligen var tysk, och så Jens. Jag hade aldrig sett dem förut så det var intressant. De verkade vara duktiga på sina instrument, det förstod även jag. Efteråt gick vi och träffade dem backstage. Anders höll låda och hade sin egen lilla publik i sin hand, men Kalle var hungrig och blev sur och somnade i en soffa. :)

Ikväll spelar Stratovarius i Göteborg på Brew House, gå dit och titta!

Inga kommentarer: