onsdag 16 juni 2010

Sommarlov

Nu har jag sommarlov och ännu mer tid över. Vi hyrde släp och sen åkte vi till köpcentret Svågertorp och köpte fler grejer. Jag tycker att vi bär hem grejer jämt och i garaget är det alltid fullt med massa kartonger. Nästan varje dag när jag parkerar bilen så är det något som jag ska ha med mig in. Konsumtionssamhället.
Anders är i källaren och monterar nya tvättmaskinen.

Det är jättefint väder så vi tog fram utemöblerna och åt ute.
Jag köpte en grill. Den billigaste. Jag tror att en gasolgrill är bättre för mig men jag får köpa en i höst när de är på rea. Jag tycker det är jättesvårt att grilla med kol. Först flammar det upp och blir världens eld, sen slocknar den nästan helt och det blir en högst ojämn glöd. Maten bränns och det går inte eftersom Anders tror att man får cancer av kolbränt. Det blir aldrig bra!


Jag köpte ett segel att spänna över uteplatsen för typ fem veckor sedan. Det har fortfarande inte kommit upp utan ligger ensamt och ledset bakom en stol.
Nu ska vi gå på promenad med Nicolas och sen blir det ett glas rödvin.

Inga kommentarer: