onsdag 2 juni 2010

Svensson Svensson

Idag kändes det som om jag var med i ett avsnitt i Svensson Svensson. Vi hade stopp i avloppet igen. Jag ville att vi skulle ringa till avloppsjouren, men Anders ville fixa det själv. Vi började klockan 11.

Här var min post mellan 11 och 15 idag. Min uppgift var att stänga av och på vattnet på Anders kommando. Jag fick lite färg i alla fall för jag skötte jobbet i bikini. Hela tiden omgärdad av avloppslukt.
Här var Anders post. Ni ser kanske trädgårdsslangen som går genom det öppna fönstret. Anders stod nere i källaren och samlade upp bajsvatten som svämmade över rensluckan med en skurhink. Då och då tyckte han att det såg ljusare ut och sade "bara tio tömningar till".

Till slut släppte det för Anders som kom uppstormande ur källaren och slängde en hink med bajsvatten så det skvätte på fasaden, trädgårdslampan och trädgårdgången. Han hade fått bajsvatten i munnen. Dessutom hade han inte ätit sedan frukost. Ni ser bajshinken ligga i rosenrabatten. Då gick jag in och ringde Avloppsjouren som kommer imorgon kl 10. :-) Anders gillar inte riktigt att han förlorade kampen mot fekalierna.


På kvällen försökte vi skärpa till oss och vara lite belevade. Svårt när man har hållit på med baj hela dagen. Vi gick och åt på Hedmans krog som ligger i Västra Torp vid Smygehamn. Jättegott! Anders lärde mig om Jan Guillou och Ship to Gaza. Veckans största nyhet som helt har gått mig förbi. Jag brukar hoppa över att läsa om Jan Guillou även om jag får erkänna att Ondskan är en underhållande bok.


Jag åt en extremt god Creme Caramel! Kolla bara det karamelliserade mönstret som är nerstucket! Anders år ramslökssoppa till förrätt. Ramslöken var plockad i Västra Torp. Jag vet inte vad Ramslök är men det verkade vettigt att äta närproducerat. Sen åt jag filé gjord på ett litet ulligt gulligt Lambi-lamm och Anders år filé från en trött gammal oxe.

Inga kommentarer: