måndag 14 juni 2010

Sweden Rock

Läskig snubbe på alla sätt och vis tyckte Siewert med flera. Han bajjar tydligen aliens, skickligt!

I lördags körde vi till Sweden Rock Festival i Norje utanför Sölvesborg. Anders pratade live i radio P4 i fyra timmar. Hans bror Jens var också med som gäst i programmet och de berättade historier från förr, det finns ju ett antal, och sen spelade de också. Jag träffade Tina och Sören under tiden och besökte deras husbil där Hästen och Båthövvet (folk från Lindome) befann sig.
Sweden Rock är Sveriges största utomhusfestival tror jag, känd för sin höga medelålder på publiken. Lugn och trevligt, inte mycket fylla och inget bråk.
Jag såg några band också som W.A.S.P. exempelvis. Nu när det har gått några år sedan Siewert Öholms utbrott över "VASSP" i debattprogrammet Svar Direkt så är det svårt att se vad som var så upprörande. Sångaren Blackie Lawless hade puffiga hängiga kinder och märkligt ögonbrynssmink. När medlemmarna vände sig om på scenen noterade jag att de hade en kombination av sågklingor på armarna och riktigt vissna gubbrövar! Stark femma för kvävt fniss från publiken.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du får själv 5+ för den roligaste texten så här långt. Bara ordet "gubbröv" e ju kul som fan..... Men tänk om man kunde leta upp intervjun med Sanna "Jag är här med Hästen, för Båthövvet kunde inte komma"!!!!!!
Underbart................ ;-)
/Gissa vem