onsdag 8 december 2010

Guldjakten

Nu har jag tagit 10 universitetspoäng till. Högsta betyg dessutom! :)
Annars har Anders och jag varit i Malmö idag. Först köpte vi glas som jag ska ha till min studiecirkel och sen var vi på Sandberg musik. Anders hade varit med mig i glasaffären så jag kände mig tvungen att gå med honom in i musikaffären. Det är så tråkigt, oftast stannar jag kvar i bilen istället. Det är alltid massa tjat och alla ska prata med Anders om massa personer jag inte ens vet vilka det är som tydligen var aktiva på 80-talet i Malmö, och jag har tittat på alla gitarrer som hänger där och läst alla annonser på väggen massor med gånger... jaja. Anders beställde nytt pass också, det kostar tydligen 400 kr nuförtiden. Dyrt.
Har ni märkt vilken guldhysteri det är nu? Hela tiden är det radioreklam att de vill köpa byrålådeguld och tandguld. Hur många har egentligen guld i tänderna? Och hur många vill sälja sitt gamla armband som de fått från farmor typ för att tjäna några hundra? Är inte det bara skummisar som har guld att sälja? De står till och med i köpcentrum nuförtiden och attackerar en och frågar om man har guld att sälja. Ungefär som mobiltelefonabbonnemangsäljarna... med ett litet kartongskrivbord framför sig.

Inga kommentarer: