fredag 3 december 2010

Snö och pergolahaveri

Vi har varit insnöade i flera dagar. Det är massa snö och det blåser igen hela tiden. Jag blir så uttråkad av att sitta hemma dygnet runt, jag har inte kunnat åka till skolan eller stallet. Däremot så hade jag massa tid och lust att baka lussekatter, men eftersom de inte har kunnat leverera några matvaror till ICA så fanns det varken mjöl eller kesella. Så typiskt.

Igår när vi åt middag hörde vi ett ljud utifrån. Jag trodde att det var snöras från taket men det var det inte. Vår uteplats, pergolan övervuxen med Arkitektens tröst, Bokhabinderia, är ett minne blott. Den stod inte pall för snömängderna utan knäcktes. Min första reaktion var att det blir massa jobb, åka till tippen med gammalt murket trä och en halvmeter ihopflätade grenar är ju inte så kul, men min andra reaktion var att det var rätt så kul. Nu kan vi göra något nytt i trädgården. Kanske en fiskdamm precis som Pia har i sin. Eller ett vattenfall eller nåt...
Så här ser den ut från andra hållet. Som två tjockmattor a la skolgympan. Man blir ju nästan sugen på att ringa några polacker som kan komma och röja upp. Under tiden kan den tjänstgöra som skidbacke, den högsta i Anderslöv.

Inga kommentarer: