söndag 5 december 2010

Julmarknad

Jag gillar att gå på julmarknad får jag för mig. Det låter jättemysigt att gå runt i ett gammalt stall och dricka glögg och titta på jultomtar. Jag vet att Anders inte tycker att det är så roligt men han och Niklas ville vara snälla mot mig, så när vi satt och åt innan så haglade kommentarer som: "Å vad roligt att gå på julmarknad, eller hur Niklas? Det ska bli så kul att titta på halmtomtar, kanske det finns någon som har hemstöpta ljus också? Det är utomhus i snön och det är jättefint och det är tanter som säljer massa hembroderade saker, och kanske de har ett skinklotteri också."
Sen fick de välja på julmarknad på Jordberga Slott eller Katrinetorps Herrgård, och då valde de Jordberga bara för att det är närmast tror jag. Jag sade nämligen att Katrinetorp nog är finast men de ville ändå till Jordberga...hm.

Inga kommentarer: