torsdag 30 juni 2011

Försök till Zumba

Anette och jag åkte till Dalabadet för att vara med på ett Zumbapass. Jag har aldrig provat förut men man har ju sett tv-shopsreklamen med de glada människorna i neonfärgade linnen och marackas i händerna som dansar fram. Detta skulle vara Zumba på stranden, jag tyckte det lät bra och såg framför mig hur roligt det var att träna när man hade havet i bakgrunden (dessutom ska man få fina fötter av att springa runt i sanden tänkte jag). Tyvärr såg jag nog allt annat än cool ut när jag försökte hänga med i Zumbaledarens rytmiska coola rörelser. Hon log hela tiden och då och då utropade hon "Baila!" eller "Zumba" och skrattade lite mer. Jag förstår inte hur de andra tanterna fixade det, de måste ha gått där i flera terminer. Jag kunde verkligen inte se något som helst system i dansstegen. Det var typ dubbelt så svårt som aerobics eller taekwon-do mönster. Men jag är ingen quitter så nästa vecka står jag nog på stranden igen.

2 kommentarer:

SC sa...

Jag har testat zumba på Sportlife och förfasas över det faktum att man förväntas vara lika osvenskt lössläppt som ledaren fast man är hundra gånger stelare och mer okoordinerad. Jag vågar inte ens tänka på hur deras afrodans är...

Jenny sa...

Usch nej, inte jag heller. Det bär alltid emot när det blir för mycket teater över det hela. Jag skulle exempelvis ha svårt för karate när man ska skrika samtidigt och se allvarlig ut. Man är väl en Stig-Helmer helt enkelt.Hämmad.