lördag 18 juni 2011

Roliga helgen


I torsdags åkte vi till Göteborg. Det är fortfarande att åka hem för mig, jag blir helt varm när jag kommer in i Mölndal på E6:an. Denna helgen så var det Metaltown, Prinsen kör Porsche på Bananpiren, Sverige - Mexico på Ullevi och Transplant VM (vilket tydligen Prins Daniel invigde). Ett helt annat tempo än Anderslöv förstås. Malmö förstår jag mig inte på alls, det är mest irriterande att vara där... jag önskar att jag kände annorlunda men det gör jag inte.

Jag lämnade Anders i replokalen på Mölndalsvägen. Han skulle panikrepa med sitt band Full Force eftersom de skulle ha spelning och releasefest på kvällen. I handen har han nya skivan som har fått väldigt bra recensioner.

Soundcheck på Sticky Fingers. Ljudet var öronbedövande högt.

Vickan kom dit! Det var så roligt att träffa henne. Vi träffade också massa andra som Tina, Sören, Mia, Fredrik, Oscar och Olivia. De andra i Full Force och deras flickvänner och vänner träffade vi också förstås. Flickvännerna var riktigt fulla, jag förstår knappt hur de lyckas, drack inte de Tuborg som vi andra? Flera personer frågade mig om jag skulle åka med Anders till Frankrike nästa dag (han skulle spela där med Hammerfall). Tror de att jag är Heather Locklear typ och att Hammerfall har ett eget plan där vi alla sitter i varsin snurrfåtölj och dricker Bloody Mary? Det vore bra om det vore så förstås för då kunde jag varit med Anders mycket mer, men det är allt vanliga flighter och om jag ska med så får jag betala.

Inga ledsamheter för det, för på fredagen åkte jag med Tina och tittade på en häst i Helsingborg. Jag fick värsta Bristol-känslorna för han hade vit haka precis som Brille. På hemvägen pratade Tina hela tiden om OK/Q8s fantastiska kaffe och goda toscabulle. Till slut hittade vi rätt mack varpå Tina tog ett eget initiativ och tänkte lära mig dricka kaffe med hjälp av en specialblandning bestående av 50/50 kaffe och choklad. Tyvärr för kaffekursens del, så ställde hon specialblandningen på biltaket och körde iväg så rutorna blev helt randiga. Hon hävdade att det jag hörde var en skärmaskin i bagaget men det var det ju inte. Hon hade väl mest hästen i huvudet.

På kvällen åt vi på Toscana. Tortellini med parmaskinka och sparris. Väldigt snyggt upplagt men det hade inte varit något för Anders. Tallriken var rektangulär. Tina tyckte den påminde om en kakelplatta (arbetsskada). På rad från vänster till höger låg sedan fem stycken ricottafyllda tortellini och ovanpå dem parmaskinka och sparris. Det var gott i alla fall.

Mia och Tina gullade på Sticky Fingers. Eller så tröstar de varandra eftersom en tjej som satt mittemot oss och tydligen var porträttfotograf, pratade om att jag var "så fotogenisk och verkligen borde bli bra på bild", medan Tina oftast tycker att det blir olika fel på bilderna på henne och ofta beordrar mig att radera. Men de kan ju spotta upp sig för det ser man ju att de här två urpingarna är riktiga kvalitetsgojtingar!

Inga kommentarer: