tisdag 18 maj 2010

Billiga veckan

I tidningen Buffé som man får hem i brevlådan om man har ICA-kort, så har de varje vecka något som kallas Billiga veckan. Det är recept och inköpslista på en veckas middagar, och det ska kosta under 400 kr. Jag har så dålig fantasi på middagsmat och det är oftast jag som lagar middag, så jag bestämde mig för att följa recepten en vecka. Igår åt vi köttfärsspett med ratatouille och idag pastagratäng med tonfisk, färskost, broccoli och paprika.
Jag har inte fått några stående ovationer tyvärr. Köttbullar och makaroner verkar gå hem bättre, och idag när jag kom hem så hade de andra tre ätit hamburgare. Det luktade hamburgeros i hela huset, en fruktansvärd lukt tycker jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet att jag kommenterar under fel inlägg. Men apropå din fortkörningsbot? Träskor är en godtagbar ursäkt tycker jag (som själv skyller på för mycket luft i däcken..)Men hade du skrivit "foppa-tofflor" hade jag blivit orolig över att du blivit bortom Skåne influerad 8-/
Åk aldrig hemifrån utan klackarna... eller "rykt-skorna"
;-)
Kram Tina