lördag 22 maj 2010

Kreativa fredagen

Klockan 11 gick jag till Pia för att vara med i vår studiecirkel. Nu är vi fem stycken som är med. Här är mina lerfåglar som jag har gjort. De såg länge ut som små knubbsälar, det är svinsvårt att göra tredimensionella saker!

Det är sparrissäsong och Pia bjöd på hemgjord Sparrissoppa med engelsk cheddar och rustikt bonnbröd till. Värsta lantlunchen!

På kvällen gjorde jag och Oscar sushi. Ett pilligt jobb det med. De säljer sushikit i exakt samma stil som Taco-Dinner. Däremot så blev det inte så billigt eftersom själva kittet kostade 70 kr och sen avocado, gurka och lax på det. Men det blev många bitar! Sen var jag tvungen att dricka vatten hela kvällen. Berodde det på sushisojan eller på att jag drack vin på studiecirkeln?


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni frös in laxen först innan användning .. Annars har ni kroppsmaskar i blodet

Jenny sa...

Det gjorde vi inte så vi är nog fulla med kroppsmaskar! Det är ju perfekt inför bikinisäsongen, jag har hört att inälvsmask ska vara ett bra sätt att tappa vikt.
Laxen var odlad, den ska vara säker har jag hört. Men vi får väl se!

Anonym sa...

Fåglarna är jättefina. Fågelbad????