torsdag 26 augusti 2010

Mitt första vernissage

Idag har vi haft vernissage i Trelleborg. Mitt livs första. Vi hade cider och tortillachips och allting. Trelleborgs Allehanda var där och gjorde en intervju, så imorgon kommer vi nog i tidningen!

Anya är noggrann och tyckte inte att min putsning av vitrinskåpen var tillräckligt bra. Hon hade rätt förstås.

Det här är A-barnen. Anders, Aino och Anya. Anders, Aino och Jens var gulliga och kom och tittade. Kul för mig som hade många gäster. :)

Min keramikhäst. Den är inte färdig än, den ska brännas först. Det är meningen att den ska hänga i en tråd i taket men eftersom den inte var klar och väldigt skör, så fick han ligga på en grön sammetskudde istället. Det såg ut som om han låg och rullade sig i gräset typ.

Efter vernissaget åkte Aino och jag till stranden och sen åkte vi till Agdas Cowboyshop. Dit brukar jag och Vickan åka kan man säga eftersom vi varit där två somrar i rad. Affären säljer massa små inredningsdetaljer. Jag känner mig tvungen att känna på allting och Aino kände sig tvungen att handla även om hon till slut lyckades lägga band på sig själv.


Inga kommentarer: