tisdag 3 augusti 2010

Nya sängar

När vi sov på ett hotell i Kristianstad kunde Anders sova hela natten i sträck utan att vakna. I vanliga fall vänder han sig ofta, och varje gång måste han ta med sig fyra kuddar och lägga dem runt sig för att pallra upp kroppen. Eftersom han blev så nöjd med hotellsängen kollade han vad det var för någon, och nu har vi köpt likadana. Det var fyra veckors leveranstid, svårt att hitta lagret och dyrt, jag förstår på något sätt att man köper säng på IKEA.

Anders provligger. Mot expeditens inrådan så tog vi extra höga sängben. Jag ångrar det nu, det ser väldigt märkligt ut. Jag vill byta men Anders tycker att de är funktionella. Som så ofta står det mellan estetik och funktion...
Om jag får bestämma vinner estetik, om Anders får bestämma vinner funktion.

Anders provhoppar sängen och gör boxningsslag i luften. Han är uppjagad efter en MMA-dokumentär han såg i går.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Jag ska köpa ny säng. Jag undrar hur höga är "extra höga" sängben? Är de 23 cm eller mer?

Svara gärna till mail: lollo887@hotmail.com :)