måndag 9 augusti 2010

Stockholmsresan

Jag, Anders, Kalle och Niklas åkte till Stockholm i fredags. Hammerfall skulle spela på en festival som heter Sonisphere. På fredag kväll var det Sonisphere förfest i Kungsträdgården och vi gick dit. På bilden är jag och Tina som hade vunnit festivalbiljetter på radio!
De hade dock underdimensionerat toalettutbudet så att på flera tusen besökare fanns det 20 vattentoaletter och 10 bajamajor... Vi stod i kö i en halvtimme. Irriterande också när man ser att en tredjedel av de i kön är killar och man vet att de kunde gått på pissoaren om det var det de behövde göra. Det de ska göra på vattentoaletten tar mycket längre tid. Hur man nu överhuvudtaget kan känna det behovet när man är på ett sånt ställe, det fattar inte jag.

Oscar måste värma upp genom att hoppa rep. Det ska vara 300 upphopp och de ska helst gå i ett svep annars blir giget dåligt... hopprepet fastnade på fötterna redan på femte upphoppet eller nåt. Efter hoppen ska det göras 30 armhävningar. Också i ett svep.
47 000 åskådare och massa regn! Denna bilden är från Hammerfalls spelning och då var det fortfarande bara milt strilande. Bredvid mig stod två killar som berömde trummisen i bandet hela tiden. :-)
I två timmar stod vi och tryckte i mattältet på grund av regnet. På bilden Tina och Sören.

På kvällen var det efterfest på Pub Anchor. Här är jag och Anders kusin Helene. Anchor får Rockbaren i Göteborg att framstå som en mycket luftig loungemiljö.

Kändisspaning. På bilden är jag och Olivia. Tina har tagit kortet och jag försöker peka på det egentliga motivet. Det är inte mannen i cowboyhatt... ser ni vem det är?
Olivia försökte få mig att ta ett kort på henne och kändisen bredvid varandra men jag tröstade inte med...

Jag och Mia på det som kan vara världens minsta och varmaste backstageutrymme. Det fick endast plats två människor i bredd. När Metallica-coverbandet kom in nakna och svettiga så klarade jag inte av det längre, då gick vi hem.

Anders pappa var också musiker som tyvärr dog när Anders var sex år. Kalle och Niklas hade aldrig varit vid sin farfars grav så på söndagen åkte vi dit. Han är begravd på Skogskyrkogården i Stockholm. Det är Sveriges andra största begravningsplats med cirka 100 000 gravplatser. Kyrkogården är väldigt fin och speciell, så speciell så att den är med på Unescos världsarvslista.
En rolig detalj var att gå till blomaffären med Kalle och Niklas och få dem att välja varsin blomma. Det märktes att de var noviser på området och att de var på gränsen till för coola för sånt. Men det är ju lika bra att de lär sig hantera blomaffärer så att de kan tjäna pluspoäng hos sina framtida respektive såsmåningom.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kändisen i förgrunden: Martin "Skägget" Johansson. Kändis bakgrunden Martin "E-type" Eriksson.
Kändis i bakgrunden nr 2: Björn "Skägget" Gelotte.
Kul när man blir omnämd av fansen i positiva ordalag. All spelande o övande har tydligen hjälpt :-)

Anders

Anonym sa...

Tur jag hade rakat mig under armarna, he he
=)

/M

Jenny sa...

Rakat? Nej det var värsta busken. Jag har haft fullt sjå med photoshop hela eftermiddagen! ;-)

Anonym sa...

Synd att du inte lyckades photoshoppa bort hundfejset på första bilden.... Ras? Collie blandat med afghanhund????? Så länge man slipper lukten av blöt hund så kan man väl stå ut med att se ut som en.
Men E-type??? Vart tog han vägen på bilden?????
Med de allra vänligaste av hälsningar från T-dog