tisdag 17 maj 2011

Sjuke Vevvis

I söndags ringde de från stallet och sade att jag nog fick komma dit med en gång för Vevvis låg ner och vägrade äta. Jag blev jätteorolig men när jag kom dit så stod han upp. Idag låg han ner igen, han har ingen temp som tur är. Jag tror att han har väldigt ont i benen och det är därför han ligger ner så mycket. Han får inte gå ut överhuvudtaget men just nu är han väldigt lugn och verkar inte bry sig. Det beror nog också på smärtan. Jag läser på nätet om kronisk synovit hela tiden, men nu har jag läst allt som finns att läsa. Gidde Palema hade det tydligen och det var ju en av Sveriges bästa travhästar så det kan gå bra. Men det ser mörkt ut, jag försöker ställa in mig på att det inte blir några mer tävlingar och träningar, men jag tyckte att det var kul så det känns jobbigt.

Inga kommentarer: