fredag 13 maj 2011

Vevvis operation


Jag har väntat hela dagen på att veterinären ska ringa och säga hur Vevvis operation har gått. Till slut ringde han också. Operationen hade gått bra, men han hittade inget som kunde förklara varför han är halt. Lite broskbildningar som han tog bort. Ledytorna var fina och han gjorde också något som heter synovektomi. Prognosen är inte jättebra sade han... just nu känns det inte som att jag bryr mig om det, jag vill bara att han ska kunna fortsätta leva och inte ha ont. Men samtidigt så vet jag att jag vill ju träna och rida dressyr egentligen. Imorgon ska jag åka och hämta honom. Sen är det vila och efter det igångsättning och så är det väl bara att se om han håller. Kan inte Vevvis bara få vara en solskenshistoria och bli bra och aldrig mer halt? Jag vill inte ha någon annan häst, jag vill bara ha honom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet precis hur du känner, ens häst är den ende man vill ha, så är det. Jag och Cometh har blivit skogsmulleparet nr.1, så fick det bli för oss.
//HKH

Anonym sa...

Hej Jenny,

Jag har tänkt mycket på dig och Vevvis. Jag håller tummarna för att han ska bli helt bra igen. Du är absolut värd en solskenshistoria.

Kram,
Eva-Lott