onsdag 11 maj 2011

Sverige - Tyskland


Anders skulle cykla hem till en kompis för att se på fotboll. Han har ont i foten så han kan inte gå, utan fick ta fram sin gamla militärcykel (väldigt typiskt att han hade en sån eftersom han så ofta pratar om lumpen) och pumpa hjulen. Sen tänkte han cykla utan cykelhjälm vilket jag tyckte var konstigt eftersom han är så noga med säkerhet, så då satte han på sig sin hockeyhjälm. Tre Kronor-tröjan kompletterade outfiten, och sen gav han sig iväg. Jag fick Puddy-vibbar...
Anders är jätteintresserad av hockey. I början försökte jag uppbåda ett intresse jag med, och vi såg några matcher tillsammans. Men nu orkar jag inte längre. Ishockey-VM när det är 24 plus ute liksom... Dessutom är VM varje år, de bästa svenskarna är inte med och inte nog med det, strax innan VM kör igång så har man dessutom följt Karjala Cup, LG Hockey Games och ett otal vänskapsmatcher. Det känns om möjligt ännu mindre spännande än hur det ska gå för Saade i Melodifestivalen. Fast när det är OS kommer jag nog titta på hockeyn i alla fall.

Inga kommentarer: