måndag 10 oktober 2011

Hobnob

När jag gick i gymnasiet och kanske några år efteråt var jag galen i några engelska kex som hette Hobnobs Cream Vanilla. Tipset fick jag från min ponnykompis Anneli och turligt nog så hade de ett stort urval av Hobnobs på min lokala butik ICA Toppen på Kungsladugårdsgatan i Majorna. ICA Botten brukade Pia kalla den, men det är en annan historia. Iallafall så har jag inte tänkt på Hobnobs på väldigt länge. Inte förrän förra veckan när jag fikade hos min engelska granne Anya, och hon hade två sorters Hobnobs hemma. Hobnobs Ginger och Hobnobs Chocolate. Båda var försvinnande goda och nu tänker jag på Hobnobs hela tiden. Tydligen ska de finnas på City Gross. (Gross som för engelsktalande betyder motbjudande). Ikväll är det jag som kör till City Gross efter jobbet och gör processen kort med deras avdelning för engelska kex.

Inga kommentarer: