fredag 7 oktober 2011

Nya sadelkammaren


De har renoverat sadelkammaren i stallet. Titta så fint det blev! Kristallkrona i taket, stengolv, sadelhängare med lås till alla och snickrad sadelbock. Nu tror jag att vi kommer att få städregler a la stall Helenedal som har de mest omfattande städregler jag har varit med om. Värre än Stockholms slott förmodligen.

 Mitt nya skåp. Jag har knappt flyttat in något än för jag tycker mina saker är för smutsiga, de måste tvättas först. Men som ni ser är skåpet stort och rymligt, tränshängare på dörren och spöhängare på andra dörren. Det luktar ny IKEA-möbel.

Gången med skåp. Från fönstret har man utsikt över åkrarna eller eogrrrarrrna som de säger här. En typisk skånsk vy.

Här är mitt gamla skitskåp som var en rutten garderob full med spindelväv. Det var jämt stökigt i mitt skåp också, i nya fina sadelkammaren ska det alltid vara ordning. :)

Inga kommentarer: