onsdag 12 oktober 2011

Zumba toning

Idag var första gången jag tränade sen min operation. Jag hade anmält mig till Zumba toning som är som vanlig Zumba fast att man har vad de kallar Toning sticks i händerna. Någon sorts marrackas som man ska skaka i takt med de latinamerikanska rytmerna... tyvärr fanns det inga sticks till mig så jag fick ha tråkiga enkilos gummihantlar istället. Jag känner mig redan lite ofräck jämfört med de andra, och nu fick jag inga neonfärgade sticks ens en gång. Dessutom var jag tio cm längre än alla andra. När jag tittade i spegeln, spegelen på skånska, såg jag ut som en jättekvinna i urtvättad t-shirt som hela tiden åkte upp och visade magen och jag var nära att dänga i mina grannar med mina gummihantlar hela tiden. Stället vi tränar på är nybyggt och fräscht men salen kändes liten för mig. Som om det inte vore nog med att vara en koloss i sammanhanget så svettas jag mycket mer än alla andra och blir tomatröd i ansiktet. Vilket inte lägger sig förrän efter två timmar. De andra ser helt opåverkade ut efteråt, de bara flåsar lite extra.

Inga kommentarer: