torsdag 20 oktober 2011

Ingen masterkurs?!

Katastrof. För att jag ska få fortsätta läsa på mastersprogrammet i samhällsvetenskap måste jag ha tagit ut min kandidatexamen! Jag har inte gjort det. Det är ju bara ett papper liksom, som ett diplom. Nästa delkurs börjar om en vecka och jag får säkert inte ut min kandidatexamen innan dess för det tar fyra till sex veckor enligt examensavdelningen. Hoppas hoppas att det löser sig. Jag har alla kurser, alla poäng och har skrivit mitt examensarbete, det bästa på institutionen dessutom. Jag ska ringa dem imorgon och höra vad de säger. Det är den där irriterande antagningsavdelningen som sätter stopp.. Jag har lite panik för detta.
Sen har jag ångest för att Anders ska åka snart och vara borta så himla länge... jag tittar på turnéplanen och det är den ena staden efter den andra... Osnabrück, Filderstadt, Berlin, Prag, Wien, Hamburg, Oslo.... det bara fortsätter och fortsätter. Jag kommer att sakna honom så mycket!

1 kommentar:

SC sa...

Kan du inte slinka med till Berlin, det är ju (nästan) världens bästa stad!

Hoppas nu att examenstrasslet reder upp sig, tänk vad stelbent det kan vara ibland :/.