söndag 8 februari 2009

Dumle Stars

Numera verkar det vara ganska vanligt att det kommer varianter på redan etablerat godis typ Ahlgrens bilar som finns sursockrade och chokladsplashade och Salta Katten som finns som Vinterkatten och Nattkatten. När vi var i Trelleborg i fredags hittade jag nyheten Dumle Stars. Jag älskar Dumle så det var självklart att prova denna nymodighet och jag blev inte besviken. Det finns tre sorters Dumle i påsen. Månen är som den klassiska Dumlekolan som vi känner och kommit att älska. Stjärnan finns både med ljus och mörk choklad. Den ljusa är fylld med fudge och den mörka har den vanliga Dumlekolan inuti. Jag kommer lätt köpa detta godis fler gånger. Det är överhuvudtaget trevligt med påsar med variation på omtyckt tema!

1 kommentar:

Niclas Wallander sa...

Tidelido!
Jag håller verkligen inte med dig. Den halvmåneformade är Dumle. De andra två no way. När Dumle gick från klubba till kola och från kola till kola med olika smaker så kunde man fortfarande känna att det var Dumle. De två stärnorna i påsen går omöjligt att identifiera som Dumle, inte ens om man först läst på påsen. Dumlesjälen har ohjälpligt gått förlorad. En annan bastard i sammanhanget är Dumlerulle. Jag lovar dig. Tag en skål, fyll den med lika delar Center, Plopp och Dumle på rulle och du kan omöjligt säga vilken som är vilken om du inte tittar på den och ser att Dumle har ett F på sig. Nej till storms mot all varumärkesutvidgning där själen går förlorad.