lördag 28 februari 2009

Gästis

Igår var de nyinvigning på Gästis här i Anderslöv. Gästgivaregården är från mitten av 1600-talet. De har matsal, konferensrum och övernattningsrum. Framför huset är det en öppen plats med kullerstenar och på baksidan en veranda och en liten park. Det har haft stängt i ett par år. Jag hade bokat bord och de från taekwon-dogruppen följde med.
Anette och Sussie. Sussie är inte på taekwon-don. Anette har korkskruvar a la min mamma men hon hade dagen till ära igår varit hos damfriseringen i Anderslöv och fått håret tvättat och plattat. Jättefint!
Här är jag och master William. Vi står i själva bardelen av Gästis.

Paul, Todde och William.


Här är vårt bord några timmar senare. Det är lite lustigt tycker jag när man ser den manglade duken och de brutna servetterna och så står det bara massa ölflaskor på bordet och alla frågade om det fanns chilinötter hela tiden. Jag åt i alla fall en skomakarlåda med hemmagjort potatismos som var riktigt god. Kan det vara det här fenomenet som gör att de får stänga hela tiden? Folk vill bara dricka öl, de vill presentera viner med stamtavla till maträtter som ligger i mönster på tallriken.
Senare var det livemusik och dans. Kul! Coverbandet var inget vidare och de spelade bl a följande coverklassiker: Living next door to Alice, Jag vill vara din Margareta, Sommartider, Summer of 69, Änglahund och en Beatleslåt som knappt stod att känna igen.



Inga kommentarer: