tisdag 10 februari 2009

Fördriva tiden

Nu är det FF här i Anderslöv. Anders har åkt till Mora för att repa och göra en spelning. Han kommer vara borta till lördag. Jag gör mitt bästa för att få tiden att gå. Idag har jag varit på Landäng, en jättestor ridsportbutik som ligger i Skurup 1,5 mil härifrån. Efter det åkte jag direkt till Vevven och tömkörde honom. Sedan handlade jag på City Gross i Trelleborg och åt lunch hemma samtidigt som jag läste Ridsporttidningen. Jag åt youghurt med vaniljchoklad. Efter det gjorde jag köttbullar. Det tar ändå rätt lång tid och det är inte riktigt värt arbetet på något sätt. Ett väldigt handarbete och det är svårt att få alla runda. Dafgårds kokar sina i talg det är därför de är så fina. Mina är helt kantiga och ojämna i färgen. De ser ut som gamla trista frikadeller. Sen kom Niklas hem och jag pratade lite med honom. Det brinner i slöjdsalen på Kalles och Niklas skola. Lite spännande. Nu har jag gjort en kommunikationsplan som ett skolarbete. Det tog en timme kanske. Vad ska jag göra nu? Det är över en timme till Glamour börjar... jag blir galen. Hela tiden varnar de för snöstorm här också så jag oroar mig för att köra till stallet och träna ikväll.
Undrar vad jag ska göra imorgon? Kanelbullar kanske?

Inga kommentarer: