måndag 9 februari 2009

Festen i Anderslöv

I fredags gick vi hem till Paul och Anette efter taekwon-don. Vi skulle ta några öl. Först satt vi och pratade men så fort allt var uppdrucket började alla dansa. Jag har aldrig varit på en annan fest där alla dansar hela tiden. Det är spexdans blandat med någon slags discobugg blandat med låtsassalsa.

Här är Paul. Han är engelsman och lustigkurre. De andra två är Petite Anders som han kallas på taekwon-don och Pauls syster Anya.
Jag hade försökt att inte klä upp mig eller sminka mig för mycket för jag vet att de andra inte gör det men det är ju så svårt att hålla sig när det så sällan är tillfälle till sånt i Anderslöv. Jag är svinnöjd med mitt rosa glitterdiadem trots att det egentligen är max 14 år på det.

William är kantor i församlingen tillika vår taekwon-dolärare. Anya var jättearg på honom hela tiden och anklagade honom för att ha tagit Pauls kläder på sig. William sitter med anledningen till festen, China Pearl/Helen, som han ville att vi skulle få träffa. Hon bor i Trelleborg vilket är en dryg mil från Anderslöv. Därför var hon tvungen att gå 22.50, för då går sista bussen från Anderslöv till Trelleborg. Det är bizarro world. I Göteborg har man inte ens gått hemifrån vid den tiden typ.


Paul och hans svåger Martin. Martin jobbar på Ugglarps Korv och berättade att de slaktar 650-700 grisar om dagen. Ugglarps korv har nu blivit uppköpta av Danish Crown, en av världens största köttproducenter. De slaktar 70 000 grisar i veckan! Det innebär att det måste födas lika många varje vecka. 70 000, det är en hel stad.



Inga kommentarer: