måndag 23 februari 2009

Smutsiga bilen

Idag hoppade Anders in i min bil och ville ha skjuts till affären. Jag blev lite paff för det har inte åkt någon i min bil sedan oktober när Linda Svensson och jag tittade på hästar. Jag betraktar numera min bil som en enperson och enskottes bil. Det ligger massa grejer på passagerarsätet. Jag fattar inte varför de gör bilar in ett sånt material som är helt omöjligt att hålla rent. Biltyg är oftast av typen nålfilt eller vad det heter. Sånt tyg som man har på biljardbord. OM smuts letar sig ner i tyget vilket det gör hela tiden, så låser det fast sig och är helt omöjligt att dammsuga bort.

Varför finns det inte en lättstädad bil? Kanske om man köper en dyr med skinnsäte och valnötspanel att det är bättre men det är ändå smutssugande tyg där fötterna ska vara. Egentligen borde hela bilens golv och alla dörrtrösklar och liknande vara klätt i linoleumgolv. Sånt man har i badrummet.

Inga kommentarer: