söndag 26 april 2009

Agnetes spröda kaneltårta

Min kompis Pia Semlefantasten och Muffinsexperten, gjorde för 15 år sen en tårta som hon kallade Agnets spröda kaneltårta. Sedan dess har det varit tradition att göra en Agnetes när man fyller år. I år hade jag hetsat upp mig lite för jag har lämnat receptet i min lägenhet som är uthyrd. Jag hade ju kunnat fråga Pia om receptet, men eftersom jag lever efter don´t ask, google! så letade jag upp receptet på den där sökmotorn som är så populär bland ungdomar nuförtiden. Träff! Helt grymt. Här ska bakas Agnetes. Imorgon blir det bild och recept för alla kakmonster.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är det DEN goda kaneltårtan som jag också torskade på?
Flytta genast hem till Gbg igen!

/Judith

Anonym sa...

Den tårtan är verkligen smaskens kan jag intyga...

Anonym sa...

Var e bilden då??
Sockerpundaren-Tina