onsdag 29 april 2009

Samkväm med sex gafflar


Angelica, Anna och Jessica med myskuddar, värmeljus och allt i nybyggd pergola.

Denna gång träffades vi hos Angelica. Hon bor också i Anderslöv och dessutom gillar hon fisk, så vi skulle få fisk idag. Lycka! Anders tycker att fisk är sådär säger han, men jag tror det är mest för att han inte blir så mätt på det. Inte konstigt om man i vanliga fall kräver ett halvt kilo dött för att blir mätt att inte en liten strömming förslår så långt. Angelica bjöd på grillad regnbågsforell fylld med hackad chili, vitlök och koriander. Till efteråt en rabarbersemifreddo, gjord på egenodlad rabarber och till det en drink gjord på frusen fläder med sodavatten och mynta från egna kryddträdgården.
Om det är några som vinner VM i att ha hus så är det Angelica och hennes sambo Fredric. De har så fint hemma och startar massa projekt som de dessutom genomdriver. När man går säger Angelica lite i förbifarten efter att man blivit bjuden på alla hennes hemodlade rätter "vad tycker ni förresten om stengången jag lade ut igår?". Stengång tänker jag, kan man lägga ut sånt? Följer inte det med huset typ och om det inte gör det så går man i geggamojjan?
Ni ser ju själva den fina pergolan vi sitter i! Den har hon och Fredric byggt och den skulle passa i Sköna Hem vilken dag som helst.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en snabbinfluenca du hade.Va bra!

Anonym sa...

Ja du Jenny... Jag är nog mer hus intelligent än sko intelligent???? De där med att lägga ut stengången förstår jag. Men klacklapp på skon?! Var fan sitter den?
Skon var i alla fall hur fin som helst. Jag går inte in i några detaljer,... Inte för att jag inte vill utan för att jag inte kan sko-språket.... Fin sko! Vill oxå ha såna, men jag kan ju varken gå eller prata med dom!!..
Ha d
Kraoum på skånska från Teinea (Tina på GBGska)