söndag 26 april 2009

Oväntad gäst som inte får Gevalia

Igår hade grannen ringt och pratat in på telefonsvararen. Hon bjöd över mig på biljard med Anders exfru och hennes mamma. Jag ville förstås vara med Anders eftersom han hade varit borta så länge. Nu står exfrun i vår dörr och pratar och jag är fångad inne på kontoret. Känns jobbigt. Det är en påminnelse om att detta är hennes hus och alltid kommer att vara. Jag bor inte med Anders, jag bor hos Anders som Linda säger. Jag önskar att jag kunde vara storsint som hon är och tycka att vi kan väl umgås och vara vänner som vuxna men jag vill inte. Det är tvärstopp. Man kan säkert säga att jag är barnslig men jag tror det är bäst för mig att inte dricka vin och spela biljard med exfru och exsvärmor.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken ide!?! Så klart ska du inte dricka vin med exfrun. Det brukar sällan leda till något bra...Låt din intuition leda dig.

Anonym sa...

Rätt!

Anonym sa...

Mycket ska man höra innan örona ramlar av. Ha ha. Exfru,exsvärmor och grannfru på en gång. E dom inte riktigt kloka. Stackars dig. Visste dom dessutom att Anders skulle komma hem då. Pinsamt i så fall.

Anonym sa...

Dom verkar vara rätt sinnesjuka.