söndag 12 april 2009

Besök

Denna helgen har Tina och Linda varit här! På fredagen åt vi taco. På lördagen följde de med till stallet och Linda red Vevven. På kvällen hade vi påskfest och alla sju invånarna i Anderslöv var här. Linda gick och lade sig tidigt men Tina och jag höll igång med engelsmännen och dansade så skjortorna stod rakt ut!


På denna bilden syns det att mitt huvud är abnormt stort. När Linda och jag var på Hästmässan och provade ridhjälmar satt de väldigt tajt. Vi frågade expediten om större storlek och då sade hon: Nej, vi har inga herrstorlekar tyvärr! Vi har alltså herrhuvuden. I alla fall jag.
Tina med sin påskdrink. Limoncello, lime och sprite. Tina älskar citronpaj. Vi åt jämt det förr. Jag lärde känna henne när jag jobbade på Långeberga Ridklubb. En f d hästtjej alltså.

Jag hade gömt massa påskägg i trädgården men Kalle och Niklas var inte så intresserade av att leta upp dem, därför hann det bli mörkt och de var tvungna att ha ficklampor med sig. Linda däremot var ivrig och det gick inte att hejda henne från att springa ut och hämta ett Kinderägg. När Nicolas var ute hade han också hittat ett olovandes, för i ett hörn av trädgården låg den lille gule bollen med en leksak i form av en Madagaskar-zebra och aluminiumfolien som varit runt chokladen helt ensamma i en hög.






Inga kommentarer: