söndag 21 september 2008

Knyta skor

Idag har mina föräldrar varit och hälsat på och vi var på Torups Slott och bokskogar och promenerade och sen fikade vi.
Det är något konstigt med mina skosnören. Min mamma har alltid sagt att jag inte kan knyta skorna utan bara lägger skosnörena i rosettform. Jag har alltid oknutna skor. Idag gick vi en lång runda runt slottet och det var inget konstigt med mina skosnören. Vi gick ett par hundra meter till på en slät grusväg och helt plötsligt så har min ena sko knutit upp sig. Jag knyter den och går en bit till, tittar ner och då är den andra uppknuten. Hur kan det bli så? Antingen borde de knyta upp sig inom kort efter att man tagit på sig skorna eller hålla sig knutna hela tiden. Det är nästan så man tror att osynliga tomtar knyter upp dem. Jag får väl köpa skor med kardborreband.

Inga kommentarer: