tisdag 30 december 2008

Diskussionsmänniskor

Det finns en sorts människor som är diskussionsmänniskor. De hugger på allt och älskar att starta diskussioner. Jag bryr mig inte om vad andra människor tycker om olika saker, det är ingen idé att försöka övertyga dem om att jag har rätt. :) En diskussion slutar ju aldrig med att någon byter från Vänsterpartiet till Moderaterna bara för att man diskuterar det över en middag. Eller att någon "aha, men Gud finns inte, nu förstår jag, vad fel jag har haft." Diskussionsmänniskor har en åsikt om det mesta, dödsstraff, miljön, USA, jämlikhet, rasism eller politik och det räcker att de hör en liten kommentar om något för att de ska gå igång. Tror de verkligen att de ska kunna få över den andra på "sin sida"?
Det är nästan ingen idé att diskutera åsikter tycker jag. Alla får tycka som de vill. Hur många fester har inte spårat ur till en tråkig trist kopia av Svar Direkt.
Sjukast är de som ivrigt försöker övertyga andra om att spöken finns med olika vittnesbörder ur bekantskapskretsen. :0D

Inga kommentarer: