tisdag 16 december 2008

Jordskalv och varningsskotte

Kvart över sex imorse började Nicolas konstra. Han försökte hoppa upp i sängen säkert trettio gånger och den är för hög för honom att komma upp i, och han var allmänt orolig. Både jag och Anders vaknade. Fem minuter senare skakade sängen så jag nästan trillade ur och det mullrade. Jag trodde min sista stund var kommen, det lät som om hela huset höll på att rasa ihop. Vi sprang ut på gatan men Anders sade direkt att han trodde det var en jordbävning med 4,5 på richterskalan. Bra gissat, men så har han också bott i L.A i många år. Epicentrum var bara en mil härifrån. Annars fanns flera teorier som passerade i mitt huvud 1. flygplanskrasch med efterföljande explosion 2. långtradare som körde rakt in i huset 3. källaren rasade ihop 4. meteoritnerslag.
Nu när jag hämtat mig så tycker jag dels lite synd om Nico som varnar duktigt men vi förstår ingenting och dels är det lite coolt att varit med om snöovädret i Göteborg, stormen Gudrun och ett jordskalv. I topp är ändå snöovädret, det finns inget som kan toppa det tror jag.
Som min arbetskamrat Stefan säger "det är människan mot naturen". Man glömde julklappsstressen för en stund.

1 kommentar:

Stefan sa...

Och glöm inte att människan alltid vinner...