söndag 19 oktober 2008

Back i Håkan Hellström land!


I fredags tog jag tåget till Göteborg. Jag har varit i Skåne i sex veckor nu, så länge har jag aldrig varit ifrån Göteborg tidigare sedan jag flyttade dit som tioåring. När jag gick av tåget träffade jag en före detta arbetskamrat så vi stod och pratade en stund utanför Kompassen. När jag gick på Avenyn så gick jag förbi Anna Mannheimer och hennes man Peter Apelberg eller vad han nu heter. De pratade högt på götebosska och skrattade hela tiden. Anna Mannheimer har riktigt mysig götebosska. Jag gillar verkligen Göteborg, det är ju nästan löjligt vad bra det känns. På kvällen var jag hemma hos HKH Vickan. Vi åt potatisgratäng. Som ni ser på bilden så drack vi Dagens. Dagens är Stall Helenedals signumdricka. Vitt vin, massa isbitar och lime samt Sprite i en tillbringare. Till det åt vi ostbågar. Vi hade så roligt, pratade och skrattade hela kvällen. Sen sov jag över hos Vickan. Hennes säng var så skön! Stark femma till Dux Rex!

Inga kommentarer: