söndag 12 oktober 2008

Pyjamas

I går kväll åt vi potatisgratäng med fläskfilé. Potatisgratäng är en av mina paradrätter, inte många saker är godare än det. Det bästa är att det finns kvar och den är nästan godare nästa dag. Dessutom var det städat hemma det boostar ju humöret direkt.

Anders och jag drack lite vin och sen gick vi till grannarna två hus bort. Jag var helt fel, jag hade uppsatt hår och långa hängande örhängen. I soffan i vardagsrummet satt fyra personer, en hade pyjamas med hundmotiv på tröjan, en hade shorts och t-shirt och de två tjejerna hade munkjackor den ena visserligen med jeans till men den andra med träningsbyxor i frotté. Om vi blir bjudna dit fler gånger kommer den ändå vara samma sak, jag kommer aldrig kunna gå dit i pyjamas eller träningsbyxor. Det har jag om jag är sjuk eller möjligen om jag skulle träna.

Inga kommentarer: