söndag 19 oktober 2008

Biskopens armar

På lördagkväll var jag på Bishop´s Arms på Avenyn. Det stället får plus för att de inte har någon musik på och plus för att det känns som om man är hemma hos någon. Minus för att jag känner mig lite snopen när jag vet att det är en kedja med färdigt inredningskoncept a la Mc Donald´s och inte alls en mysig öltokig engelsman som inrett med sina personliga reseminnen. Minus också för att "according to english tradition"-systemet med att handla vi baren faktiskt tar rätt lång tid jämfört med bordsservering. Vi hade jättetrevligt och pratade i flera timmar.




Här är Elisabeth och Weronica, två glada pinglor. Weronica hade precis varit på Mary Poppins-premiären. Jag har sett andra bilder på Elisabeth och hon blir alltid bra på bild.
Linda kommer inte bli nöjd med att hon blundar så ni får försöka tänka bort det.

Linda och Ulrica, båda två hade jeanskjolar på sig, det är jag lite avundsjuk på!

1 kommentar:

Mathias Dahl sa...

1. Om en engelsman (jag vet, det ordet ser helt CP ut när man skriver det, helt fel, men jag har googlat och det stavas så!) hade startat denna kedja hade den hetat Bihop's Arms och inte, som nu, Bishops Arms. Så det så!

2. Linda är lik Cate Blanchett, typ här: http://www.imdb.com/media/rm1252103680/nm0000949

/Apostrof-s-polis- och se-vem-folk-är-lika-Mathias