torsdag 30 oktober 2008

Åpna människor

Idag har jag pluggat massor. Tenta nästa vecka och en kursbok på engelska. Det går trööööögt att ta sig igenom den. Jag gjorde mormor-mat, plommonspäckad fläskkarée med kokt potatis, gräddsås och äpplemos. Verv var helt galen idag, det var inte att tänka på att sitta upp och imorse fick jag sms från en kompis jag inte hört av på länge. Anders bror Jens kom hit idag. Vi var ute och gick med Nicolas på kvällen och träffade en av Anders grannar som han inte umgås med. De hade en diskussion som var så här: Grannen: "Spelar ni nåt nu?". Anders: "ja, det drar igång igen i vår." Grannen: "Ni spelar i Köpenhamn i mars". Anders: "ja, vill du ha fribiljetter eller?" Grannen: "ja, FEM stycken". Helt sjukt åpet tycker jag! Fem liksom till en granne som man har gått omvägar för att slippa träffa i flera månader. Hur vore det med "en kanske, om det går" Eller möjligen två. Men FEM. Jag tycker det är ouppfostrat. Tror han att det bara är de som vill ha fribiljetter eller? Hela Anderslöv kan ju inte få.

1 kommentar:

Tina Mollington sa...

Nu har jag läst varenda liten rad i din blog. Vilken tur att vi inte pratat på så länge, för då hade jag ju inte haft så mycket att få reda på ur ditt "nya" Skåne liv ;)
Jag känner samma känsla som du när jag är på Avenyn, då bor jag "bara" i Alafors :D
Jag var helt oförberedd på att jag en dag skulle få reda på av Jenny Hermansson hur fenomenet runt ciklidernas parning gick till, men det gläder mig att jag nu tack vare dig är begåvad med denna nya kunskap. Vi måste verkligen höras snart. Avslutningsvis vill jag säga att jag kommer gärna och sitter på en stol bredvid dig i Manegen nästa gång du vill titta på en träning!
Kram från Tina alias foxy Alafors