onsdag 7 april 2010

Badrummet


Jag gillar när det inte är några saker på handfatet i badrummet. Det blir ringar, ser stökigt ut och är ohygieniskt har jag fått för mig. Hur gör man då när man bor med några andra som alltid lägger sina tandborstar och tandkrämen på handfatet? Jag kan ju inte få bestämma hur alla andra ska göra. Är det den som vill ha minst grejer eller den som vill ha mest grejer framme som vinner? Eller ska man mötas på halva vägen? Halva vägen idag innebär att jag varje gång jag borstar tänderna packar in alla andras saker i badrumsskåpet. Sen när de borstar tänderna så tar de fram dem igen. En evighetsmaskin. Jag har nog hoppats att de ifall de tar fram något ur skåpet automatiskt skulle lägga tillbaka det på samma ställe. :oS

Min pappa har bara ett hekto kvar till sin målvikt. Så nästa gång han väger sig så ska han ta av sig glasögonen. Då är han i hamn tyckte han. Fast han kan samtidigt inte läsa vad det står på vågen och det vore ju synd.

Inga kommentarer: