tisdag 27 april 2010

Glass


I söndags var jag och Oscar och tittade på en lägenhet i Malmö. Det var fint väder och folk var som galna. Alla sprang omkring i sommarkläder och åt glass. Vi köpte glass på Intermezzo på Drottningtorget i malmö. Ungefär 20 personer i kö. De gör sin glass själva så den är riktigt god. Men den är ändå inte i närheten av så god som Österhagen! Österhagen finns tyvärr inte i Skåne. Idag fick jag en glassmaskin av Anders så imorgon ska jag testa att göra egen glass. Jag ser framför mig hur jag jobbar som en professor och provar olika recept för att knäcka Österhagens kod... Det enda deras glass innehåller är grädde, ägg, socker och ex vanilj eller lakritsrot. Det borde inte var så svårt att efterlikna.

5 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS Vännen! Har precis också skaffat glassmaskin. Vi kan väl tipsa varann om goda smaker.
Kram från Anneli

Anonym sa...

Funkar det köper vi en stor rackare...2 000 liter först. sen öka till en 40 000-litrare. Sen skall glassen pumpas ut i pipelines.
Syster Jennys hemkörda Glace AB

Anonym sa...

Ha Ha, Lycka till! Jag har en på mammas och pappas vind, använt den två eller tre gånger för kanske 20 år sedan... Brukar bli så med prylar. Men gott som 17 blev det! Glöm inte bjuda Snickers! / Kallskänkan

Jenny sa...

Nu har jag gjort hallonglass också. Den blev god och perfekt i kombination med lakritsglassen! Vad tror ni om Polkaglass?

Anonym sa...

Polkagrisglass är en mycket bra idé! Du kommer bli fast! När jag var liten (läs 11-12 år) träffades jag och två kompisar och gjorde polkagrisdrinkar och sov över hos varandra. Vi pratar om det fortfarande! / Kallskänkan