lördag 3 april 2010

Utetid för 14-åring

Niklas är hos en tjej i en grannby en mil bort. Vi kom överens om att han skulle ta bussen 21.08 hem. Typ den enda bussen som går här på landet. Jag erbjöd mig också att hämta honom vid sju, men han ville ta bussen. Nu börjar förhandlingssms:en hagla in...
"Kan jag få stanna längre än till nio? Michelles mamma kan köra mig hem, jag har ätit och så."
"Hon erbjuder sig och när hon frågade när jag skull hem så ville hon att jag skulle stanna längre och att hon kunde köra mig så jag antar att hon gillar när jag är här... "
Inte vet jag vad jag ska säga. Magkänslan säger att han är trygg hos Michelle och att det är ju bra om han får skjuts. Men samtidigt så förstår jag inte varför han måste stanna en extra timme när han redan har varit där i typ sju timmar. Konstigt också att sms:en avslutas med kram. Undrar om han försöker samla pluspoäng?
Vad ska man säga, ska han få stanna en extra timme, och samtidigt besvära Michelles mamma? Denna förhandling kommer upp varje gång han åker dit. Tröttsamt.

Inga kommentarer: