fredag 16 april 2010

Rose garden

Paul har visat oss en fantastisk lunchbuffé i Malmö på Stora Nygatan. Jag tror att den heter Rose Garden. Igår var vi där och åt lunch med Oscar. Första tallriken tar jag sushibuffé. De har små goda bitar som man kan ta i en tugga, det gillar jag. Andra tallriken tar jag olika varmrätter. Crispy chicken, kyckling i currysås, revben, kyckling i grön curry osv. Tredje tallriken tar jag om med bara favoriterna. Om jag orkar tar jag efterrätt också, friterad banan eller kinesisk kaka med kondenserad mjölk.

Oscar är ett sushimonster och han tog om av sushibitarna om och om igen. Som man ska.

Efter att jag har ätit så mycket så är det tur att jag går på Alla Kan Gympa i Anderslöv två gånger i veckan. Just nu håller de på och lägger om mattan i gymnastiksalen så vi får vara på Rosenhagen istället. Rosenhagen är en gammal dansbana. Kolla bara den tidstypiska ingången, man kan verkligen tänka sig hur många festligheter som har tagit plats här. Inuti har de sparat många detaljer från förr, exempelvis en fin gammal kiosk där det står "Tag det rätta, tag Cloetta" på glaset och målningar i taket på folk som dansar.

Inga kommentarer: