tisdag 20 april 2010

Handskrivet brev


När jag gick i gymnasiet skrev jag och min bästa vän Pia brev till varandra hela tiden. Både på lektionerna i skolan och även brev som vi postade till varandra. Ibland kunde vi till och med sitta på David Bagare och skriva brev till varandra även om den andra satt mittemot. Hon är fortfarande en av mina bästa vänner, även om vi inte kan träffas lika ofta längre. Idag fick jag ett brev från henne i brevlådan. Så kul! Brevet handlade om att hon hade hittat några av mina brev från -91 till henne. Hon hade bland annat skrivit ner några citat från förr som exempelvis när jag hade skrivit i ett brev till henne: "Inatt drömde jag att alla mina bekymmer var borta, nej men i alla fall att jag hade en normal fågelnäbb i hemmet (min undulats näbb hade börjat växa med onormal hastighet och krökt sig i en böj ner mot fågelns hals). Jag fick som ett slag i magen när jag vaknade och tittade mot buren och näbben var lång och böjd i ni halsen."

Inga kommentarer: